fredag 11 juni 2010

Inget mönster papper, en utmaning

Hej allihop.
Idag är det nog skolavslutning för många och även här hos oss.
Den svenska sommaren "strilar" med sin närvaro. Det regnar som bara den och det fick bli min inspiration för dagen. På pysselmyran had vi Dt till uppgift att skapa utan mönsterpapper den här veckan.

Jag tog ett akvarellpapper lade på Tim Holz minimasks och gnuggade in med Distress incs.




Därefter gick jag ut i regnet. Sprayade med Glimmer Mist silver och sen lät jag det hela bli rejält vått av regn.
Det flöt färg på pappret som jag helt enkelt hällde av. Lade försiktigt på ett hushålls papper och lät det suga upp sista vätan. För att vinna lite tid värmde jag sedan med embossingfönen så pappret torkade ordentligt.
Jag gillar den här lilla fina textstämpeln På examensdagen och stämplade den i hörnet.
Passpartoun är av akvarellpapper.






Lycka till med snabba kort! Och trevlig helg!

Ingela /kringlan

1 kommentar:

LisaVeronica sa...

häftigt! det finns så otroligt mycket(konst)tigt man kan hitta på! kul idé =)